10 dejstev o ZAJTRKU

"Zjutraj jej kot kralj, opoldne kot meščan in zvečer kot berač."

  1. ZAJTRK je najpomembnejši obrok dneva, ki ga nihče ne bi smel izpustiti. Od večerje prejšnji dan pa do jutra namreč v povprečju mine več kot 10 ur in so naše energetske zaloge na zelo nizki ravni. Prazna vreča pa ne stoji pokonci, kaj šele fizično dela 8 ur, kajne?
  2. ZAJTRK je izredno pomemben za pravilno absorbcijo vitaminov, mineralov in prehranskih vlaknin, ki vplivajo na naše razpoloženje ter fizične in psihične sposobnosti.
  3. Redno zajtrkovanje dolgoročno odpravlja nihanje telesne teže in ohranja naše zdravje.
  4. Otroci spijo še dlje kot odrasli, zato nujno potrebujejo zajtrk. Ne dovolimo jim, da bi se v šolo odpravili brez uravnoteženega in polnovrednega zajtrka, ki vpliva na lažjo zbranost in večjo aktivnost pri šolskih obveznostih!
  5. V britanski raziskavi Cognitive Drug Research so znanstveniki raziskovali prehranjevalne navade več kot 130 otrok z namenom, da bi dokazali pomen zajtrka.Raziskave so pokazale, da so otroci, ki redno zajtrkujejo, bolj zbrani, se lažje osredotočijo na šolske naloge in jih tudi bolje opravijo.
  6. ZAJTRK pokrije med 18 in 22 odstotkov celodnevnega energijskega vnosa kalorij. Izpuščanje zajtrka pa dokazano vpliva na razvoj debelosti, saj jutranje stradanje vodi v prenajedanje med ostalimi obroki.
  7. Izsledki raziskave o debelosti, v kateri je sodelovalo 68.600 šoloobveznih otrok iz Hongkonga, so zgovorni: otroci, stari 9 in 10 let, ki niso zajtrkovali, so v dveh letih pridobili več kilogramov kot otroci, ki so zajtrkovali.
  8. Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) zagovarja dokazane pozitivne učinke rednega zajtrkovanja, ki zmanšuje debelost, znižuje pritisk, preprečuje nastanek bolezni srca in ožilja ter nastanek sladkorne bolezni.
  9. Zajtrk daje telesu energijo za dnevne napore in regulira sladkor v krvi. Prav tako zajtrk izboljšuje spomin, koncentracijo in mentalne sposobnosti, znižuje nivo stresa ter z uravnoteženim vnosom sladkorja izboljšuje tudi naše počutje. Strokovnjaki priporočajo, da naj zajtrk predstavlja 25% dnevnega vnosa hrane.
  10. Zajtrk je vir pomembnih hranilnih snovi – kalcija, železa, vitaminov B, proteinov in vlaknin brez katerih telo ne more pravilno delovati.
070 882 337

© 2017 Engrotuš d.o.o.