Čas za kostanje

Jesen – prijetno hladni dnevi, sprehodi po gozdnih poteh, skodelica dišeče kavice ali čaja, pisano listje pod nogami, veliki topli šali okrog vratu in…kostanj! Ga imate radi? Mi obožujemo njegov okus, vendar pa to še zdaleč ni edina pozitivna lastnost kostanja. Najbolj pisan letni čas ga ponuja v izobilju in bilo bi resnično škoda, da tega daru narave ne bi izkoristili.

Lupinast sadež, ki ima v primerjavi z lešniki, orehi, arašidi in pistacijami bistveno manj maščob, je edini, ki vsebuje tudi precejšnji delež vitamina C, bogat pa je še z vitamini B1, B2 in B6 ter s folno kislino in folati (vodotopni obliki vitamina B9, bistveno pomembni za preprečevanje nepravilnega razvoja plodu v nosečnosti). 85 g kostanja pokrije 45 % dnevnih potreb po vitaminu C, z njim pa v telo vnesemo tudi zadostno količino bakra, mangana, železa, kalcija, fosforja, cinka in kalija. Ker vsebuje veliko ogljikovih hidratov in malo maščob, pa je tudi super dietno živilo, saj ne redi.

Ker kostanj vsebuje tudi vlaknine, pomaga pri nižanju ravni holesterola v krvi in pri uravnavanju prebave.

Kostanj je zagotovo univerzalna kulinarična dobrota. V Sloveniji so že v preteklosti iz njega pripravljali številne jedi, ki pa so danes žal že v večini pozabljene. Poleg klasičnega pečenega ali kuhanega (naš predlog za še slajši obrok je kuhanje v mleku ali goveji juhi) ga lahko tudi posušimo in zmeljemo v moko ali pa ga uporabimo kot čudovito osnovo za pripravo mnogih drugih jedi – pirejev in juh, narastkov in tort, kolačev in pudingov, sladoleda, kot prilogo k mesu ali v kombinaciji z zelenjavo (z rdečim zeljem in ohrovtom).

Če se vam je po vsem tem pisanju „zaluštalo“ kostanjev, pridite v naše slaščičarne, kjer smo pripravili slastne kostanjeve dobrote;)

070 882 337

© 2017 Engrotuš d.o.o.